Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaygı, motivasyon, stres vb. gibi öğrenme güçlüğü oluşturabilecek kavramların tanımları üzerine açıklayıcı çalışma ve örnekleme.
|
K1- Bölüm 1
|
2
|
Yabancı dil öğreniminde kaygı azaltıcı ve motivasyon artırıcı yöntem, teknik ve teoriler.
|
K1- Bölüm 2, K3- Bölüm 1-2
|
3
|
Yabancı dilde konuşma kaygısı
|
K1- Bölüm 3, K3- Bölüm 1-2
|
4
|
Yabancı dilde yazma kaygısı
|
K1- Bölüm 4, K3- Bölüm 3
|
5
|
Yabancı dilde okuma kaygısı
|
K1- Bölüm 5, K3- Bölüm 3
|
6
|
Yabancı dilde dinleme kaygısı
|
K1- Bölüm 6, K3- Bölüm 5
|
7
|
Kaygı azaltıcı yöntemlerle dinleme ve konuşma öğretimi, etkili dinleme etkinlikleri, etkili konuşma ve dinleme etkinlikleri
|
K1- Bölüm 7, K2- Bölüm 4, K3- Bölüm 5
|
8
|
Krashen`in Duyuşsal Filtre Hipotezi
|
K1- Bölüm 8, K3- Bölüm 7
|
9
|
Horwitz ve Cope`un Yabancı Dil Kaygısı Teorisi
|
K1- Bölüm 9, K2- Bölüm 5
|
10
|
Yabancı Dil Kaygısının Nedenleri
|
K1- Bölüm 10, K2- Bölüm 6
|
11
|
Yabancı Dil Kaygısının Etkileri
|
K1- Bölüm 11, K3- Bölüm 9
|
12
|
Yabancı dilde kaygı azaltıcı yöntemlerle ders materyalleri hazırlama ve kullanma
|
K1- Bölüm 12, K3- Bölüm 9
|
13
|
Yabancı dil öğreniminde motivasyon artırıcı yöntemlerin denenmesi ve ders materyali hazırlama
|
K1- Bölüm 13-14, K3- Bölüm 10
|
14
|
Dersin kazanımlarının değerlendirilmesi ve öğrencilerin ders materyali sunumları
|
K1- s: 1-100
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yabancı Diller Bölümü Tüm Öğretim Elemanları
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı ve Motivasyon Ders Notları.
K2. Horwitz, E. (2010). Foreign and second language anxiety, Language Teaching, Cambridge University Press.
K3. Aydın, S. (2008). An Investigation on the Language Anxiety and Fear of Negative Evaluation among Turkish EFL Learners.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Aydın, B. (2001). Konuşma ve Yazma Derslerinde Yabancı Dil Öğrenimindeki Kaygı Nedenleri, Anadolu
Üniversitesi Yayınları.
YK2. Kettani, Y. (2014). Foreign Language Anxiety and EFL Learning: Definition, Types, Factors, Symptoms, Negative Effects, and Strategies to Cope with it, Lambert Academic Publishing.
|
Dersin Amacı
|
Yabancı dil öğrenen kişilerin kaygı düzeylerini azaltma ve öğrenme motivasyonlarını artırarak daha etkili bir yabancı dil öğrenim süreci tecrübe etmelerini sağlamak. Sınıf içi ve dışı öğrenme ortamlarında faydalanacakları yabancı dil öğrenimindeki kaygı azaltıcı ve motivasyon artırıcı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yabancı dil öğrenme sürecinde olan adayların dil öğrenme becerilerini artırma. Öğrenme ortamında oluşan kaygıyı azaltmaya yönelik teknikler hakkında bilgi sahibi olma. Sınıf içi veya sınıf dışı öğrenme ortamlarında motivasyon artırıcı yöntem ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma. Öğrenilen yöntem ve teknikleri kendi yabancı dil öğrenme ortamlarında kullanabilmek.
|