ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okulöncesi Dönemdeki Çocuklara İngilizce Öğretimi OSD129 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel kavramları tanır.
    2-Dil edinimi ve gelişimini ayırt eder.
    3- Etkili yaklaşım ve teknikleri seçer.
    4-Çocuklar için uygun dil öğretim materyalleri tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler203412
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Okulöncesi dönemdeki çocukların özellikleri hakkında bilgi verme, erken dönemde dil öğretiminin önemi ve nedenlerini açıklama K1- s:1-110
    2 Okulöncesi dönemdeki çocukların öğrenim ve dil edinimi, yetişkin ve okulöncesi dönemdeki çocukların dil edinimindeki farklılıkları açıklama K1- s:1-110 YK2- Bölüm 1
    3 Dil edinimi teorileri (Piaget, Vygotsky, Bruner, Gardner) K1- s:1-110 YK1-Bölüm 1 YK2-Bölüm 1
    4 Sınıf yönetimi, dil öğrenmeye yardımcı sınıf ortamı yaratımı K1- s:1-110 YK1-Bölüm 1 YK2-Bölüm 2
    5 Etkili ders planlama, günlük ders planlama, dil öğretimi etkinliklerini seçme ve sıralama K1- s:1-110 YK1-Bölüm 1 YK2-Bölüm 2
    6 Bağlamsallaştırılmış dil öğretimi, kelime öğretimi K1- s:1-110 YK1- Bölüm 2 YK2-Bölüm 2
    7 Dinleme ve konuşma öğretimi, etkili dinleme etkinlikleri, etkili konuşma ve dinleme etkinlikleri K1- s:1-110 YK1-Bölüm 2 YK2-Bölüm 2
    8 Şarkılarla İngilizce öğretimi K1- s:1-110 YK1-Bölüm 2 YK2-Bölüm 2
    9 Hikayelerle İngilizce öğretimi, hikaye anlatımı materyalleri geliştirme K1- s:1-110 YK2-Bölüm 2
    10 Oyunlarla İngilizce öğretimi K1- s:1-110 YK1-Bölüm 3
    11 Dil öğretiminde kültür ve kültür etkinlikleri K1- s:1-110 YK1-Bölüm 3 YK2-Bölüm 3
    12 Dil öğretiminde 21. yy becerileri, teknolojinin kullanımı K1- s:1-110 YK1-Bölüm 3
    13 Okulöncesi dönemdeki çocukların dil öğreniminde değerlendirme K1- s:1-110 YK2-Bölüm 3
    14 Dersin kazanımlarının değerlendirilmesi, öğrenci materyal sunumları K1- s:1-110
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Hatice Kızılkaya, Öğr. Gör. Abdulkadir Gökmen, Öğr. Gör. Dr. Oktay Yazıcı, Öğr. Gör. Selahattin Evren, Öğr. Gör. Salih Potukoğlu, Öğr. Gör. Hikmet Uluğ, Öğr. Gör. Zeynep Maden, Öğr. Gör. Dr. Rabia Aksoy Arıkan, Öğr. Gör. Seda Yazıcı Köksal, Öğr. Gör. Seda Yılmaz Saka, Öğr. Gör. Ayşe İrem Kütükoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Okulöncesi Dönemdeki Çocuklara İngilizce Öğretimi Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Arıkan, A. & Gürsoy, E. (2012). Teaching English to Young Learners: An activity based guide for prospective teachers (2. Baskı), Eğiten Kitap, Ankara. YK2. Kimsesiz, F. (2021). Exploring & Teaching English as a Foreign Language to Young Learners An Activity Based Guide, Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Okulöncesi dönemdeki çocukların yabancı dil ediniminin, dil edinimi aygıtı kavramı, kritik dönem hipotezi, sosyal yapılandırmacı teorilerinin ışığında tanıtılması, etkili öğretim programı hazırlama, materyal geliştirme ve sınıf yönetimi becerilerinin kazandırılması
    Dersin İçeriği Okulöncesi dönemdeki çocukların dil öğrenme ve edinme becerileri, yabancı dil öğretiminde kullanılacak materyal ve teknikler, yabancı dil öğrenmeye yardımcı sınıf ortamı, etkili sınıf yönetimi, yabancı dil öğretiminde şarkı, hikaye ve oyun, yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster