Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Okulöncesi dönemdeki çocukların özellikleri hakkında bilgi verme, erken dönemde dil öğretiminin önemi ve nedenlerini açıklama
|
K1- s:1-110
|
2
|
Okulöncesi dönemdeki çocukların öğrenim ve dil edinimi, yetişkin ve okulöncesi dönemdeki çocukların dil edinimindeki farklılıkları açıklama
|
K1- s:1-110
YK2- Bölüm 1
|
3
|
Dil edinimi teorileri (Piaget, Vygotsky, Bruner, Gardner)
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 1
YK2-Bölüm 1
|
4
|
Sınıf yönetimi, dil öğrenmeye yardımcı sınıf ortamı yaratımı
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 1
YK2-Bölüm 2
|
5
|
Etkili ders planlama, günlük ders planlama, dil öğretimi etkinliklerini seçme ve sıralama
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 1
YK2-Bölüm 2
|
6
|
Bağlamsallaştırılmış dil öğretimi, kelime öğretimi
|
K1- s:1-110
YK1- Bölüm 2
YK2-Bölüm 2
|
7
|
Dinleme ve konuşma öğretimi, etkili dinleme etkinlikleri, etkili konuşma ve dinleme etkinlikleri
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 2
YK2-Bölüm 2
|
8
|
Şarkılarla İngilizce öğretimi
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 2
YK2-Bölüm 2
|
9
|
Hikayelerle İngilizce öğretimi, hikaye anlatımı materyalleri geliştirme
|
K1- s:1-110
YK2-Bölüm 2
|
10
|
Oyunlarla İngilizce öğretimi
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 3
|
11
|
Dil öğretiminde kültür ve kültür etkinlikleri
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 3
YK2-Bölüm 3
|
12
|
Dil öğretiminde 21. yy becerileri, teknolojinin kullanımı
|
K1- s:1-110
YK1-Bölüm 3
|
13
|
Okulöncesi dönemdeki çocukların dil öğreniminde değerlendirme
|
K1- s:1-110
YK2-Bölüm 3
|
14
|
Dersin kazanımlarının değerlendirilmesi, öğrenci materyal sunumları
|
K1- s:1-110
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Hatice Kızılkaya, Öğr. Gör. Abdulkadir Gökmen, Öğr. Gör. Dr. Oktay Yazıcı, Öğr. Gör. Selahattin Evren, Öğr. Gör. Salih Potukoğlu, Öğr. Gör. Hikmet Uluğ, Öğr. Gör. Zeynep Maden, Öğr. Gör. Dr. Rabia Aksoy Arıkan, Öğr. Gör. Seda Yazıcı Köksal, Öğr. Gör. Seda Yılmaz Saka, Öğr. Gör. Ayşe İrem Kütükoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Okulöncesi Dönemdeki Çocuklara İngilizce Öğretimi Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Arıkan, A. & Gürsoy, E. (2012). Teaching English to Young Learners: An activity based guide for prospective teachers (2. Baskı), Eğiten Kitap, Ankara.
YK2. Kimsesiz, F. (2021). Exploring & Teaching English as a Foreign Language to Young Learners An Activity Based Guide, Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Okulöncesi dönemdeki çocukların yabancı dil ediniminin, dil edinimi aygıtı kavramı, kritik dönem hipotezi, sosyal yapılandırmacı teorilerinin ışığında tanıtılması, etkili öğretim programı hazırlama, materyal geliştirme ve sınıf yönetimi becerilerinin kazandırılması
|
Dersin İçeriği
|
Okulöncesi dönemdeki çocukların dil öğrenme ve edinme becerileri, yabancı dil öğretiminde kullanılacak materyal ve teknikler, yabancı dil öğrenmeye yardımcı sınıf ortamı, etkili sınıf yönetimi, yabancı dil öğretiminde şarkı, hikaye ve oyun, yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı
|