Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir?
|
K1, s.12-24
|
2
|
Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir?
(sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler)
|
K1, s.12-24
|
3
|
Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi.
|
K1, s-.25-66
|
4
|
Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
K1, s-.25-66
|
5
|
Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi
|
K1, s-66-76
|
6
|
Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu)
|
K1, s-66-76
|
7
|
Müze etkinlikleri hazırlama (Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)-I
|
K1, s-76-97
|
8
|
Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)-II
|
K1, s-76-97
|
9
|
İletişim Müzesi(Müzeler Günü)
|
K1, s- 97-110
|
10
|
Çankırı Müzesi
|
K1, s- 97-110
|
11
|
Çamaşırhane Müzesi
|
K1, s-110-122
|
12
|
Müze etkinliklerine ait raporların sunulması-I
|
K1, s-110-122
|
13
|
Müze etkinliklerine ait raporların sunulması-II
|
K1, s-110-122
|
14
|
Genel değerlendirme
|
-
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. İlhan, Ç.A. & Artar, M. (2019). Müze Eğitimi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara
YK2. Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları
YK3. Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış.
YK4. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43
YK5. Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Müzelerin önemini anlayarak, müze kültürünün oluşturulması ve kültürün aktarımının sağlanması
|