ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müze Okuryazarlığı OSD139 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müze eğitimini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar.
    2-Çocukluk ve gençlik döneminde eğitsel amaçlı yararlanılabilecek müzeleri örneklendirir.
    3-Çocuklar ve yetişkinler için eğitici müze etkinlikleri hazırlar.
    4-Kültürel aktarımın öneminin farkına varır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. İlhan, Ç.A. & Artar, M. (2019). Müze Eğitimi
    Yardımcı Kitap YK1. Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara YK2. Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları YK3. Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış. YK4. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43 YK5. Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği Müzelerin önemini anlayarak, müze kültürünün oluşturulması ve kültürün aktarımının sağlanması
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster