CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Museum Literacy OSD139 FALL-SPRING 2+0 University E 3
    Learning Outcomes
    1-Explains the importance of museum education for childhood.
    2-Learns about museums which can be use at childhood & youth education.
    3-Prepares educational museum activities for children and their families.
    4-Recognizes the importance of cultural transmission.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Prof. Dr. Nuray ZAN
    Instructors -
    Assistants -
    Resources R1. İlhan, Ç.A. & Artar, M. (2019). Müze Eğitimi
    Supplementary Book SR1. Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara SR2. Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları SR3. Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış. SR4. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43 SR5. Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
    Goals The aim of this course to learn the definition of museums, to create museum culture among students, to use museums for purposes of study, education and enjoyment, to create a lifelong awareness in the community about museums
    Content Understanding the importance of museums, creating museum culture and ensuring the transfer of cultures
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster